onsdag 9 december 2009

Uppladdning inför korridorsjulbord!

Idag har vi inte haft någon föreläsning på hela dagen!
Så idag har vi gjort färdigt vårt pepparkaks hus... Det gick inte lika bra som igår, men efter några brända pepparkakor, tappade pepparkakor och ihop limmade fingrar så blev det äntligen klart! Ja jag vet man ska använda smält socker att sätta ihop det med men vi brända fast det på morgonen så vi valde att använda superlim till det sista idag...

Vi blev ganska nöjda iaf, snö gubben bakom staketet syns inte så bra men den finns där iaf!


Om ni läste vad jag skrev i söndags så fick jag ett jätte fint pepparkaks hjärta av Veronica... Tänkte att jag skulle vara lite snäll och ge ett till henne med när hon kommer hit på fredag. Ja... Som ni ser så gick det väl inte så bra, de låg på den plåten som vi brände och sen var degen slut!!
Men det är väl tanken som räknas?




Nu är det dags att göra de andra grabbarna sällskap och göra klart det sista till julbordet ikväll! Uppladdningen har redan börjat!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket proffsigt pepparkaks hus ni har gjort.. Väldigt avancerat !!!

Andreas sa...

Ja, vi är "rätt" nöjda!

Veronicas bakblogg sa...

Jaaa ni är riktigt duktiga..tror att ni får göra mitt pepparkakshus nästa år!! Synd att mitt hjärta blev bränt:(

Andreas sa...

Ja, tyckte det blev så bra innan vi satte in det i ugnen, vi hade ju inga formar till sånt heller... men det blev ju inte så bra, skorstenarna till huset blev brända med :(